Kocham Zupy - przepisy

Wiosenna zupa szparagowa z ryżem

Zupa szparagowa jest niskokaloryczna, zdrowa, a jednocześnie wykwintna. To idealny pomysł na wiosenny lekki obiad.

Wykwintne, zdrowe szparagi

Ostra, wyrazista, a przede wszystkim bardzo zdrowa – szparagowa będzie doskonałym składnikiem niskokalorycznej diety. Oparta na bulionie warzywnym, a nie drobiowym, świetnie sprawdzi się też w diecie wegetariańskiej. Będzie doskonała na lekki wiosenny lunch. Ostrego posmaku nadaje jej pieprz i sos tabasco, a wyrafinowania – szparagi. Chociaż wiele osób w Polsce wciąż uważa je za zbyt eleganckie na codzienne obiady, szparagi istnieją w polskiej kuchni już od XVIII wieku i coraz częściej goszczą na naszych stołach. Są niskokaloryczne – w 100 gramach znajdziemy zaledwie 18 kcal. Zawierają dużo witamin, potasu, magnezu, żelaza, selenu i fosforu. Pobudzają pracę nerek. Doskonale sprawdzają się w przystawkach, głównych daniach oraz właśnie w zupach. Zachęcamy was go gotowania zupy szparagowej. Jest bardzo prosta i zaspokoi nawet najbardziej wymagające podniebienia

Przepis na zupę szparagową z ryżem

Składniki (na 4 porcje): 2/3 szklanki ugotowanego brązowego ryżu, 5 szklanek warzywnego lub drobiowego bulionu, 2 drobno posiekane pałki selera naciowego, ½ drobno posiekanej cebuli, 1 starta marchewka, 1 łyżka sosu sojowego, ½ łyżki sosu tabasco, ½ kg świeżych, pokrojonych na ok. 1,5-centymetrowe kawałki szparagów, łyżeczka białego pieprzu, posiekana zielona cebulka do przybrania.

Jak robimy szparagową z ryżem: Ryż gotujemy przed przygotowaniem zupy. Do dużego garnka wlewamy bulion. Dodajemy ryż, seler naciowy, cebulę, marchewkę, sos sojowy, sos tabasco i biały pieprz. Dokładnie mieszamy. Garnek wstawiamy na gaz, doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień do średniego i gotujemy przez 30 minut. Po tym czasie dodajemy szparagi i gotujemy przez 15 minut. Zupę podajemy zaraz po ugotowaniu, opcjonalnie przybraną posiekaną zieloną cebulką.

Fot: Shutterstock