Wycieczka po zdrowie

Kiedy jest ciepło, trudno usiedzieć w domu. Zabieramy więc plecak i ruszamy w drogę. Często liczymy na to, że oprócz czegoś do picia, wystarczą batoniki albo to, co kupimy po drodze w sklepie albo na stacji benzynowej. Racja, to wystarczy, tylko idąc na spacer po zdrowie, warto zabrać ze sobą zdrowe przekąski.

Jeśli nie batony w czekoladzie to… batony typu Muesli? Już lepiej, ale pomyślcie, ile takich batonów trzeba zjeść, by zaspokoić głód po dłuższym marszu? Sporo, ale da się. Tyle tylko, że batony nie są takie niewinne, gdy jemy je w ilościach hurtowych. Na pewno też kuszące są przydrożne budki z hot-dogami i masowe restauracje, gdzie można kupić „wiadro” frytek. Dzieciaki będą zachwycone, ale czy o to właśnie chodzi? W marszu po zdrowie i w przebywaniu na łonie natury najlepsze jest właśnie robienie tego, czego nie robimy na co dzień, i jedzenie tego, czego zwykle nie zabieramy w ramach przekąski do pracy lub do szkoły.

Jeśli nie kanapki, to co?

Suche bułki, plastry żółtego sera (pokrojone i zapakowane próżniowo w folię), wór kruchych ciastek lub wafli. Na dokładkę kilka jabłek, żeby było zdrowo. Zachęca? Powiem szczerze, że na pewno takie menu nie będzie przeszkadzało twardzielom, którzy nastawieni są na pokonanie pewnej trasy, ale na pewno nie brzmi smakowicie. Oczywiście zawsze niezawodne są kanapki. Ważne tylko, by nie było w nich łatwo psującej się wędliny, a i pomidor potrafi odebrać apetyt, jeśli się rozgniecie i przemoczy bułkę. Co powiecie na przekąski, których nie jadacie codziennie, a które są łatwe do przygotowania? Na przykład zawijasy typu tortilla?

Pyszne zawijasy

Potrzebne będą placki tortilli, ale zachęcam do zrobienia ich wcześniej w domu, a jeśli nie wiecie jak, to po prostu wystarczą dobrze znane grubsze naleśniki. Do nich przygotujcie smaczny „wypełniacz”. Możecie zrobić go według własnego pomysłu, ale mamy dla was też gotowy. Miks sałat – są gotowe do kupienia, ale można też zrobić taką mieszankę samemu. Do tego kilka plasterków wędzonego łososia, awokado i sok z cytryny. Łososia można zastąpić grillowanym kurczakiem albo szynką dojrzewającą, która się nie zepsuje tak, jak zwykła. Na środku placka układamy sałatę, plasterek awokado i plasterek łososia, skrapiamy sokiem z cytryny i przykrywamy odrobiną sałaty. Teraz zawijamy placek dość ciasno i kroimy na pół, tak, by było łatwo wziąć w rękę i zjeść w kilku kęsach. Pokrojone placki zamykamy w plastikowym pudełeczku.

Pudełeczka pełne kolorów

Jadacie na co dzień surowe warzywa i owoce? Rzadko? To teraz jest czas, by to nadrobić. Jabłka, winogrona, banany – to mamy na co dzień. Odważmy się więc zabrać ze sobą najróżniejsze smaki i kolory zamknięte w pudełeczkach z przegródkami. Oprócz marchewki pokrojonej w słupki zabierzmy np. kawałki kalarepy a nawet i selera. Jeśli nie przepadacie za naciowym, wybierzcie korzeń – jest naprawdę smaczny! Do tej listy dorzućmy jeszcze rzodkiewkę (może być z natką!), borówki, pokrojone gruszki, pomidorki koktajlowe.
Pudełeczka pełne warzyw i owoców to idealna przekąska, ale gdy wybieracie się na dłuższy wypad za miasto, mogą nie wystarczyć. A nie ma nic gorszego niż ciągnięcie za sobą wygłodniałych dzieci. Jako zestaw ratunkowy zabierzcie ze sobą słoiczek dobrego pasztetu i bułki. Udanej wyprawy!

Inspiracji szukaj także na Profi.com.pl
Jeśli chcesz bliżej poznać Profi, obejrzyj filmy „Dlaczego Profi”
oraz „Jak powstają receptury zup Profi

Fot. Pxhere